طلبه مهدوی

ارباب ما معلم عیسی بن مریم است ...

طلبه مهدوی

ارباب ما معلم عیسی بن مریم است ...


حضرت فاطمه ی زهرا (س) از پدر گرامی خویش می پرسد: چه بلا و مصیبتی است برای زنان و مردانی که نماز را سبک می شمارند ؟ حضرت فرمود: هر کس نماز را سبک بشمارد دچار پانزده بلا می شود: شش بلا در دنیا و سه بلا هنگام مرگ و سه بلا در قبر و سه بلا و عقوبت هنگامی که از قبر بیرون می آید؛

 اما انچه که در دنیا به آن دچار می شود: 
« فالاولی، یرفع الله البرکه من عمره، و یرفع الله البرکه من رزقه و یمحوالله عزوجل سیماء الصالحین من وجهه و کل عمل یعمله لا یوجر علیه و لا یرتفع دعاؤه الی السماء و السادسه لیس له حظ فی دعاء الصالحین؛ 
پس اول آن که خداوند برکت از عمر او برمی دارد و برکت از رزق او دور می کند و خداوند عزوجل سیمای صالحان را از چهره اش می برد و هر عملی که انجام می دهد، اجری نمی یابد و دعایش به آسمان نمی رود و ششم آن که از دعای صالحان بهره ای نخواهد داشت. 

و اما آنچه که به هنگام مرگ به آن دچار می شود:
فاولهم انه یموت ذلیلا و الثانیه یموت جائعا و الثالثه یموت عطشا فلو سقی من أنهار الدنیا کلها لم یرو عطشه؛
پس اول آن که ذلیل می میرد و دوم این که گرسنه می میرد و سوم آن که تشنه می میرد، پس اگر از همه ی جوی های آب دنیا به او آب داده شود، عطش او رفع نمی شود. 

و آنچه که در قبر دچارش می شود:
فاولهن یوکل الله له ملکا یزعجه فی قبره و الثانیه یضیق علیه قبره و الثالثه تکون الظلمه فی قبره؛ 
پس اول این که خداوند در قبرش ملکی می گمارد که آزارش دهد و دوم این که قبرش بر او تنگ می گردد و سوم آن که در قبر او ظلمت و تاریکی حاکم می شود. 

و اما آنچه که در قیامت هنگام برخاستن از قبر به آن دچار می شود:

فاولهن ان یوکل الله به ملکا یسحبه علی وجهه و الخلایق ینظرون الیه و الثانیه یحاسب حسابا شدیدا و الثالثه لا ینظر الله الیه و لا یزکیه و له عذاب الیم؛ (بحارالانوار، ج 80، ص 17.)
پس اول آن که ملکی بر او می گمارد که او را با صورت بر زمین بکشد، در حالی که خلایق به او نگاه می کنند و دوم آن که بسیار سخت کارش محاسبه می شود و سوم آن که خداوند به او نظر رحمت نمی کند و پاکش نمی نماید و او را عذابی بزرگ خواهد بود. »

  • ۹۳/۱۰/۱۵
  • رسول خلج

نظرات  (۱)

  • طلبه آنلاین
  • سلام علیکم
    با احترام مطلب شما در مجمع طلاب وبلاگ نویس Talabeh.net بازنشر داده شد.
    منتظر نوشته های بعدی شما هستیم.
    باتشکر
    پاسخ:
    علیک السلام
    ممنون

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی